Z GPR2025
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
<div class="center">
+
<div>
 +
 
 +
 
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
    <h2>[[Baza_Wiedzy|<span style="color:black">Baza wiedzy</span>]]</h2>
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Baza wiedzy jest repozytorium zawierającym informacje o&nbsp;pomiarach ruchu istotne z&nbsp;punktu widzenia SCPR. Celem portalu jest określenie
+
      Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i&nbsp;wojewódzkich. Mierzone wielkości
    przebiegu procesu archiwizacji i&nbsp;analizy danych w&nbsp;ramach projektu. Zdefiniowane m.&nbsp;in. rodzaj stosowanych liczników,
+
      mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i&nbsp;dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów
    klasyfikacje pojazdów, metody przetwarzania danych oraz parametry będących wynikiem przetwarzania.
+
      wykorzystywane między innymi do:
 
     </p>
 
     </p>
  </div>
 
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Baza_wiedzy1.PNG|410px|link=Baza_Wiedzy]]</div>
 
</div>
 
  
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
+
*:   • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Raporty_2_20190906.PNG|410px|link=Raporty/SCPR|Raporty]]</div>
+
*:    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
  <div class="col-xs-12 col-md-6">
+
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i&nbsp;planowaniem rozwoju sieci drogowej, a&nbsp;także do analiz środowiskowych i&nbsp;ekonomicznych,
    <h2>[[Raporty/SCPR|<span style="color:black">Raporty</span>]]</h2>
+
*:   • podejmowaniu decyzji związanych z&nbsp;klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.  
 +
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Moduł Raporty służy udostępnianiu szczegółowych wyników pomiarów ze SCPR. Zawiera on dane dla wszystkich stacji. Pozwala określić najważniejsze
+
      Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w&nbsp;realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS,
    parametry ruchu, raporty zawierają informacje o&nbsp;średnim dobowym ruchu rocznym, średnim natężeniu w&nbsp;poszczególnych miesiącach
+
      uczelnie, jednostki naukowe itp.
    i&nbsp;dniach tygodnia, dobowym, sezonowym i&nbsp;tygodniowym rozkładzie ruchu oraz udziale poszczególnych kategorii pojazdów w&nbsp;całkowitym
+
      W ramach GPR w&nbsp;2020 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w&nbsp;tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne
    ruchu.
+
      wahania ruchu i&nbsp;inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i&nbsp;drogach wojewódzkich.
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:gpr1.png|center|410px|]]</div>
 
</div>
 
</div>
  
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:gpr2.jpg|center|410px|]]</div>
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
    <h2>[https://gddkia.wandor.pl/mapa_dynamiczna<span style="color:black">Mapa dynamiczna</span>]</h2>
 
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
     Mapa dynamiczna prezentuje zmienne w&nbsp;czasie parametry ruchu. Dla kolejnych przedziałów czasu zmieniane są atrybuty warstw mapy
+
     Generalny Pomiar Ruchu w&nbsp;2020 roku będzie charakteryzował się jeszcze większą dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z&nbsp;wykorzystaniem kamer wideo. Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i&nbsp;pozwala na dokumentację całego pomiaru. Doświadczenia w&nbsp;zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i&nbsp;jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i&nbsp;późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji). W&nbsp;2020 roku na wszystkich drogach krajowych i&nbsp;na większości dróg wojewódzkich pomiary będą przeprowadzone właśnie tą metodą.
    w&nbsp;zależności od wartości parametrów ruchu. Ten sposób wizualizacji ułatwia interpretację danych ruchowych oraz analizę wyników. Dzięki
 
    wizualizacji danych pochodzących z&nbsp;jednego okresu czasu w&nbsp;skali kraju możliwa jest analiza zmian w&nbsp;odniesieniu do całej sieci
 
    drogowej lub wybranego
 
    jej fragmentu.
 
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Mapa_20190906.PNG|410px|link=https://gddkia.wandor.pl/mapa_dynamiczna|Mapa dynamiczna]]</div>
 
 
</div>
 
</div>
  
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Raporty_20190906.PNG|410px|link=https://gddkia.wandor.pl/raporty_dynamiczne|Raporty dynamiczne]]</div>
 
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
      <h2>[https://gddkia.wandor.pl/raporty_dynamiczne<span style="color:black">Raporty dynamiczne</span>]</h2>
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Moduł Raportów dynamicznych pozwala na szczegółową analizę wybranych parametrów ruchu drogowego dla definiowanych przez użytkownika stacji
+
  GPR 2020 w liczbach:
    ciągłych pomiarów ruchu. Dzięki zastosowaniu łatwej i&nbsp;elastycznej konfiguracji zakresu wyświetlanych danych możliwe jest uzyskanie nowych,  
+
*:    • 18,5&nbsp;tys. kilometrów dróg krajowych i&nbsp;27,5&nbsp;tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    niespotykanych dotąd w&nbsp;tradycyjnych raportach form wizualizacji wyników.
+
*:    • ok.&nbsp;2300 odcinków pomiarowych na drogach krajowych i&nbsp;ok.&nbsp;2700 na drogach wojewódzkich,
 +
*:    • szacowane ok.&nbsp;250&nbsp;mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok.&nbsp;60&nbsp;mln na DW,
 +
*:    • 4&nbsp;pomiarów 16-godzinnych i&nbsp;5&nbsp;pomiarów 24-godzinnych w&nbsp;rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
 +
*:    • 7&nbsp;kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w&nbsp;pomiarze oraz rowery,
 +
*:    • 4&nbsp;typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:gpr3.png|center|410px|]]</div>
 
</div>
 
</div>
 +
  
 
</div>
 
</div>

Wersja z 11:00, 3 sty 2020


Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:

  • • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
    • podejmowaniu decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2020 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.

Błąd przy generowaniu miniatury: Brak pliku

Generalny Pomiar Ruchu w 2020 roku będzie charakteryzował się jeszcze większą dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo. Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i pozwala na dokumentację całego pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji). W 2020 roku na wszystkich drogach krajowych i na większości dróg wojewódzkich pomiary będą przeprowadzone właśnie tą metodą.

GPR 2020 w liczbach:

  • • 18,5 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    • ok. 2300 odcinków pomiarowych na drogach krajowych i ok. 2700 na drogach wojewódzkich,
    • szacowane ok. 250 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 60 mln na DW,
    • 4 pomiarów 16-godzinnych i 5 pomiarów 24-godzinnych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
    • 7 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery,
    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.

Gpr3.png