Z GPR2025
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 4: Linia 4:
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
       Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i&nbsp;wojewódzkich. Mierzone wielkości  
+
       Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:  
      mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i&nbsp;dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów  
 
      wykorzystywane są między innymi do:  
 
 
     </p>
 
     </p>
  
*:    • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,  
+
*:    • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
 
*:    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
 
*:    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i&nbsp;planowaniem rozwoju sieci drogowej, a&nbsp;także do analiz środowiskowych i&nbsp;ekonomicznych,
+
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
*:    • podejmowania decyzji związanych z&nbsp;klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.  
+
*:    • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
  
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
       Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w&nbsp;realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS,  
+
       Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.
      uczelnie, jednostki naukowe itp.
 
      W ramach GPR w&nbsp;2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w&nbsp;tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne  
 
      wahania ruchu i&nbsp;inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i&nbsp;drogach wojewódzkich.
 
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
Linia 28: Linia 23:
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
     Generalny Pomiar Ruchu w&nbsp;2025 roku będzie charakteryzował się jeszcze większą dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z&nbsp;wykorzystaniem kamer wideo. Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i&nbsp;pozwala na dokumentację całego pomiaru. Doświadczenia w&nbsp;zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i&nbsp;jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i&nbsp;późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji). W&nbsp;2025 roku na wszystkich drogach krajowych i&nbsp;na większości dróg wojewódzkich pomiary będą przeprowadzone właśnie tą metodą.
+
     Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
Linia 37: Linia 32:
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
 
   GPR 2025 w liczbach:
 
   GPR 2025 w liczbach:
*:    • 18,5&nbsp;tys. kilometrów dróg krajowych i&nbsp;27,5&nbsp;tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
+
*:    • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
*:    • ok.&nbsp;2300 odcinków pomiarowych na drogach krajowych i&nbsp;ok.&nbsp;2700 na drogach wojewódzkich,
+
*:    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
*:    • szacowane ok.&nbsp;250&nbsp;mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok.&nbsp;60&nbsp;mln na DW,
+
*:    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
*:    • 4&nbsp;pomiarów 16-godzinnych i&nbsp;5&nbsp;pomiarów 24-godzinnych w&nbsp;rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
+
*:    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
*:    • 7&nbsp;kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w&nbsp;pomiarze oraz rowery,
+
*:    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
*:    • 4&nbsp;typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
+
*:    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>

Wersja z 14:31, 30 lis 2024

Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:

  • • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
    • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.

Img1 anonim.jpg
Img2 v2 anonim.jpg

Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).

GPR 2025 w liczbach:

  • • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.

Img3 anonim.jpg