Menu nawigacyjne

Generalny Pomiar Ruchu 2025

W 2025 roku na sieci dróg krajowych oraz wojewódzkich w Polsce przeprowadzany jest Generalny Pomiar Ruchu. Jego wyniki stanowią podstawowe źródło informacji o ruchu drogowym w Polsce. Są one niezbędne administracji drogowej do celów zarządzania, utrzymania i planowania rozwoju infrastruktury. Dla wszystkich odcinków objętych pomiarem określany jest średni dobowy ruch w roku.

Zaloguj się
Z GPR2025
Skocz do: nawigacja, szukaj
Wersja z 12:36, 25 paź 2024 (pokaż źródło)
Devpowp (dyskusja | edycje)
← poprzednia edycja
Aktualna wersja na dzień 08:25, 2 gru 2024 (pokaż źródło)
Devpowp (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
−
       Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i&nbsp;wojewódzkich. Mierzone wielkości  
+
       Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:  
−
      mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i&nbsp;dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów  
 
−
      wykorzystywane są między innymi do:  
 
 
     </p>
 
     </p>
  
−
*:    • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,  
+
*:    • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
 
*:    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
 
*:    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
−
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i&nbsp;planowaniem rozwoju sieci drogowej, a&nbsp;także do analiz środowiskowych i&nbsp;ekonomicznych,
+
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
−
*:    • podejmowania decyzji związanych z&nbsp;klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.  
+
*:    • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
  
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
−
       Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w&nbsp;realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS,  
+
       Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.
−
      uczelnie, jednostki naukowe itp.
 
−
      W ramach GPR w&nbsp;2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w&nbsp;tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne  
 
−
      wahania ruchu i&nbsp;inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i&nbsp;drogach wojewódzkich.
 
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
Linia 28: Linia 23:
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
−
     Generalny Pomiar Ruchu w&nbsp;2025 roku będzie charakteryzował się jeszcze większą dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z&nbsp;wykorzystaniem kamer wideo. Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i&nbsp;pozwala na dokumentację całego pomiaru. Doświadczenia w&nbsp;zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i&nbsp;jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i&nbsp;późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji). W&nbsp;2025 roku na wszystkich drogach krajowych i&nbsp;na większości dróg wojewódzkich pomiary będą przeprowadzone właśnie tą metodą.
+
     Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
Linia 37: Linia 32:
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
 
   GPR 2025 w liczbach:
 
   GPR 2025 w liczbach:
−
*:    • 18,5&nbsp;tys. kilometrów dróg krajowych i&nbsp;27,5&nbsp;tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
+
*:    • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
−
*:    • ok.&nbsp;2300 odcinków pomiarowych na drogach krajowych i&nbsp;ok.&nbsp;2700 na drogach wojewódzkich,
+
*:    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
−
*:    • szacowane ok.&nbsp;250&nbsp;mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok.&nbsp;60&nbsp;mln na DW,
+
*:    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
−
*:    • 4&nbsp;pomiarów 16-godzinnych i&nbsp;5&nbsp;pomiarów 24-godzinnych w&nbsp;rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
+
*:    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
−
*:    • 7&nbsp;kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w&nbsp;pomiarze oraz rowery,
+
*:    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
−
*:    • 4&nbsp;typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
+
*:    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
Linia 51: Linia 46:
 
<div style="border: 1px solid black; padding: 10px; color:black" >
 
<div style="border: 1px solid black; padding: 10px; color:black" >
 
'''Materiały informacyjne o GPR 2025'''
 
'''Materiały informacyjne o GPR 2025'''
−
:*    [https://www.gddkia.gov.pl/pl/3959/GPR-2020 <span style="color:black">• Informacje o Generalnym Pomiarze Ruchu w 2025 roku na stronach GDDKiA,</span>]
+
:*    [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025 <span style="color:black">• Informacje o Generalnym Pomiarze Ruchu w 2025 roku na stronach GDDKiA,</span>]
−
:*    • Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach krajowych:
+
:*    [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025#:~:text=Wytyczne%20organizacji%20i%20przeprowadzenia%20GPR%202025%20na%20drogach%20krajowych <span style="color:black">• Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach krajowych,</span>]
−
:*:*        [https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-roku-20_32755/Wytyczne_Cz1_Metoda%20GPR%202020.pdf <span style="color:black">◦ Część 1. Metoda przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku,</span>]
+
:*   [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025#:~:text=Wytyczne%20organizacji%20i%20przeprowadzenia%20GPR%20w%202025%20roku%20na%20drogach%20wojew%C3%B3dzkich <span style="color:black">• Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach wojewódzkich.</span>]
−
:*:*        [https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-roku-20_32755/Wytyczne_Cz2_Organizacja%20GPR%202020.pdf <span style="color:black">◦ Część 2. Organizacja przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku,</span>]
 
−
:*:*        [https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-roku-20_32755/Wytyczne_Cz3_Instrukcja%20o%20sposobie%20przeprowadzenia%20GPR%202020.pdf <span style="color:black">◦ Część 3. Instrukcja o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku,</span>]
 
−
:*    [https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/g/generalny-pomiar-ruchu-w-roku-20_32755/Wytyczne_GPR_2020_%20drogi_wojewodzkie.pdf <span style="color:black">• Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach wojewódzkich.</span>]
 
−
 
 
 
</div>
 
</div>
 
</div>
 
</div>

Aktualna wersja na dzień 08:25, 2 gru 2024

Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:

  • • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
    • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.

Img1 anonim.jpg
Img2 v2 anonim.jpg

Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).

GPR 2025 w liczbach:

  • • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.

Img3 anonim.jpg


Materiały informacyjne o GPR 2025

  • • Informacje o Generalnym Pomiarze Ruchu w 2025 roku na stronach GDDKiA,
  • • Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach krajowych,
  • • Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach wojewódzkich.
Źródło: „https://gpr2025.heller-consult.pl/index.php?title=Strona_glowna&oldid=1109”
Strona główna | Polityka prywatności | Kontakt | Zaloguj się
Logo Heller Consult Sp. z o.o.
© 2025 Heller Consult Sp. z o.o.
Wersja 2.2.6