Z GPR2025
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<div class="center">
+
<div>
 +
 
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
    <h2>[[Baza_Wiedzy|<span style="color:black">Baza wiedzy</span>]]</h2>
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Baza wiedzy jest repozytorium zawierającym informacje o&nbsp;pomiarach ruchu istotne z&nbsp;punktu widzenia SCPR. Celem portalu jest określenie
+
      Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane między innymi do:
    przebiegu procesu archiwizacji i&nbsp;analizy danych w&nbsp;ramach projektu. Zdefiniowane m.&nbsp;in. rodzaj stosowanych liczników,
 
    klasyfikacje pojazdów, metody przetwarzania danych oraz parametry będących wynikiem przetwarzania.
 
 
     </p>
 
     </p>
  </div>
 
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Baza_wiedzy1.PNG|410px|link=Baza_Wiedzy]]</div>
 
</div>
 
  
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
+
*:   • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Raporty_2_20190906.PNG|410px|link=Raporty/SCPR|Raporty]]</div>
+
*:   • opracowywania projektów organizacji ruchu,
  <div class="col-xs-12 col-md-6">
+
*:    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
    <h2>[[Raporty/SCPR|<span style="color:black">Raporty</span>]]</h2>
+
*:   • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
 +
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Moduł Raporty służy udostępnianiu szczegółowych wyników pomiarów ze SCPR. Zawiera on dane dla wszystkich stacji. Pozwala określić najważniejsze
+
      Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.
    parametry ruchu, raporty zawierają informacje o&nbsp;średnim dobowym ruchu rocznym, średnim natężeniu w&nbsp;poszczególnych miesiącach
 
    i&nbsp;dniach tygodnia, dobowym, sezonowym i&nbsp;tygodniowym rozkładzie ruchu oraz udziale poszczególnych kategorii pojazdów w&nbsp;całkowitym
 
    ruchu.
 
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Img1_anonim.jpg|center|550px|]]</div>
 
</div>
 
</div>
  
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Img2_v2_anonim.jpg|center|510px|]]</div>
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
    <h2>[https://gddkia.wandor.pl/mapa_dynamiczna<span style="color:black">Mapa dynamiczna</span>]</h2>
 
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
     Mapa dynamiczna prezentuje zmienne w&nbsp;czasie parametry ruchu. Dla kolejnych przedziałów czasu zmieniane są atrybuty warstw mapy
+
     Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).
    w&nbsp;zależności od wartości parametrów ruchu. Ten sposób wizualizacji ułatwia interpretację danych ruchowych oraz analizę wyników. Dzięki
 
    wizualizacji danych pochodzących z&nbsp;jednego okresu czasu w&nbsp;skali kraju możliwa jest analiza zmian w&nbsp;odniesieniu do całej sieci
 
    drogowej lub wybranego
 
    jej fragmentu.
 
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Mapa_20190906.PNG|410px|link=https://gddkia.wandor.pl/mapa_dynamiczna|Mapa dynamiczna]]</div>
 
 
</div>
 
</div>
  
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
 
<div class="row" style=" margin-bottom: 20px;">
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Raporty_20190906.PNG|410px|link=https://gddkia.wandor.pl/raporty_dynamiczne|Raporty dynamiczne]]</div>
 
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
 
   <div class="col-xs-12 col-md-6">
      <h2>[https://gddkia.wandor.pl/raporty_dynamiczne<span style="color:black">Raporty dynamiczne</span>]</h2>
 
 
     <p align="justify">
 
     <p align="justify">
    Moduł Raportów dynamicznych pozwala na szczegółową analizę wybranych parametrów ruchu drogowego dla definiowanych przez użytkownika stacji
+
  GPR 2025 w liczbach:
    ciągłych pomiarów ruchu. Dzięki zastosowaniu łatwej i&nbsp;elastycznej konfiguracji zakresu wyświetlanych danych możliwe jest uzyskanie nowych,  
+
*:    • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    niespotykanych dotąd w&nbsp;tradycyjnych raportach form wizualizacji wyników.
+
*:    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
 +
*:    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
 +
*:    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
 +
*:    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
 +
*:    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.  
 
     </p>
 
     </p>
 
   </div>
 
   </div>
 +
  <div class="col-xs-12 col-md-6">[[Plik:Img3_anonim.jpg|center|550px|]]</div>
 
</div>
 
</div>
  
 +
 +
<div style="border: 1px solid black; padding: 10px; color:black" >
 +
'''Materiały informacyjne o GPR 2025'''
 +
:*    [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025 <span style="color:black">• Informacje o Generalnym Pomiarze Ruchu w 2025 roku na stronach GDDKiA,</span>]
 +
:*    [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025#:~:text=Wytyczne%20organizacji%20i%20przeprowadzenia%20GPR%202025%20na%20drogach%20krajowych <span style="color:black">• Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach krajowych,</span>]
 +
:*    [https://www.gov.pl/web/gddkia/generalny-pomiar-ruchu-2025#:~:text=Wytyczne%20organizacji%20i%20przeprowadzenia%20GPR%20w%202025%20roku%20na%20drogach%20wojew%C3%B3dzkich <span style="color:black">• Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2025 roku na drogach wojewódzkich.</span>]
 +
</div>
 
</div>
 
</div>

Aktualna wersja na dzień 08:25, 2 gru 2024

Celem Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) jest zebranie danych o ruchu drogowym na sieci dróg krajowych i wojewódzkich. Mierzone wielkości mają kluczowe znaczenie przy utrzymaniu, modernizacji i dostosowaniu do potrzeb kierowców infrastruktury drogowej. Wyniki pomiarów wykorzystywane są między innymi do:

  • • podejmowania decyzji o budowie nowych dróg i przebudowie istniejących odcinków,
    • opracowywania projektów organizacji ruchu,
    • realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych,
    • podejmowania decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci drogowej, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Wyniki pomiarów wykorzystywane są także przez inne instytucje w realizowanych przez nie zadaniach, m.in. policję, samorządy, GITD, GUS, uczelnie, jednostki naukowe itp. W ramach GPR w 2025 określone zostaną dobowe natężenia ruchu, struktura rodzajowa (w tym udziału ruchu pojazdów ciężkich), roczne wahania ruchu i inne parametry ruchu na wszystkich odcinkach sieci dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA i drogach wojewódzkich.

Img1 anonim.jpg
Img2 v2 anonim.jpg

Generalny Pomiar Ruchu w 2025 roku będzie charakteryzował się bardzo wysoką dokładnością. Wysoką jakość zapewni wykonanie pomiarów z wykorzystaniem kamer wideo na wszystkich odcinkach dróg krajowych i większości wojewódzkich. Metoda ta zapewnia możliwość pełnej kontroli materiału i pozwala na dokumentację pomiaru. Doświadczenia w zakresie pomiarów ruchu drogowego pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach (tzw. metoda wideorejestracji).

GPR 2025 w liczbach:

  • • 19,4 tys. kilometrów dróg krajowych i 27,5 tys. kilometrów dróg wojewódzkich objętych pomiarem,
    • szacowane ok. 275 mln zarejestrowanych pojazdów na sieci DK oraz ok. 65mln na DW,
    • 3 pomiary 16-godzinne i 6 pomiarów całodobowych w rocznym cyklu pomiarowym na drogach krajowych,
    • 1 pomiar 16-godzinny i 4 pomiary całodobowe w rocznym cyklu pomiarowym na drogach wojewódzkich,
    • 8 kategorii pojazdów silnikowych rejestrowanych w pomiarze oraz rowery i UTO,
    • 4 typy pomiarów: automatyczne, półautomatyczne, wideo, ręczne.

Img3 anonim.jpg